19 May 2010

Kejohanan Olahraga




Pada 14 April 2010 hari Rabu, sekolah telah mengadakan hari kejohanan olahraga kali ke 33. Kejohanan bermula pada waktu pagi dan berakhir pada waktu petang. Kejohanan ini dirasmikan oleh Yang DiPertua PIBG En. Ismail Darus.

Pasukan dari rumah kuning atau Temenggung menjuarai kejohanan tahun ini dengan pungutan mata sebanyak 241 meninggalkan pasukan lain jauh ke belakang. Tempat kedua dimenangi oleh pasukan dari rumah biru atau Laksamana dengan pungutan mata sebanyak 213.Tempat ketiga pula disandang oleh rumah hijau atau Shahbandar dengan memperoleh mata sebanyak 207. Tempat yang terakhir adalah rumah merah atau Bendahara dengan mata pungutan sebanyak 193. Tahniah pada pasukan yang berjaya. Bagi yang tidak berjaya, jangan putus asa. Cuba dengan lebih gigih lagi tahun hadapan.

Olahragawan sekolah disandang oleh Muhammad Nazarul Ekmal b. Saidon dengan memperoleh 3 emas dan 1 perak. Manakala olahragawati sekolah pula dimenangi oleh Nor Syafiqah Hidayah Maulad Osman dengan memperoleh 3 emas. Segulung tahniah buat mereka yang berjaya. Kejohanan kali ini bertambah meriah dengan kehadian para waris dan orang ramai.

Olahragawan sekolah: Muhammad Nazarul Ekmal b. Saidon

Olahragawati sekolah: Nor Syafiqah Hidayah Maulad Osman

No comments:

Post a Comment

Header 468x60 Ads

Header 468x60 Ads